Zestaw wszystkich 24 programów z
oferty o łącznej wartości 6428zł w promocyjnej
cenie.
1. CPK - Ćwiczenia pamięci
krótkotrwałej
ćwiczenie zapamiętywania numerów i
ciągów literowych o zwiększającej
się:
- długości wyszukiwanie
zaprezentowanego przez chwilę wyrazu
(ów) spośród innych
wyrazów
- zapamiętywanie kilku wyrazów
- zapamiętywanie kolejności
wyrazów
- zapamiętywanie i odrysowywanie prostych
kształtów z detalami
- duży prostokąt ze szczegółami w
środku, które trzeba zapamiętać
2. Czytanie
Zakres materiału:
- analiza głoskowa,
- analiza literowa,
- układanie wyrazów z rozsypanek
literowych,
- wyodrębnianie wyrazów w zdaniu,
- segregowanie wyrazów wg układu
liter,
- układanie wyrazów z sylab,
- wyszukiwanie krótkich słów
w dłuższych wyrazach,
- ćwiczenie słuchu fonemowego,
- wskazywanie wyrazów czytanych
przez lektora.
3. Dyskalkulia
Zagadnienia: ćwiczenie pojęcia liczby,
ćwiczenie czynności matematycznych,
rozwiązywanie prostych zadań tekstowych i
układanie do nich równań. Klasyfikacja
liczb ze względu na relacje większości
(mniejszości). Proste działania: dodawanie,
odejmowanie, mnożenie. Zbiory. Dla kogo:
uczniowie młodszych klas SP i nawet
6-latki.
4. Dyskalkulia dla gimnazjum I
Celem przewodnim programu jest ćwiczenie
rozwiązywania praktycznych zadań, które
opierają się o rzeczywiste sytuacje wzięte z
życia.
Rozwiązywanie tego typu zadań jest
realizowane z użyciem specjalnie
zaprojektowanego kreatora. Uczeń czyta i
analizuje treść zadania. Na kolejnych
planszach, uczeń musi wskazać: dane zadania,
szukane, wartości danych i wreszcie wprowadza
wyniki. Przejście do kolejnego etapu
rozwiązywania zadania możliwe jest po
prawidłowym wykonaniu danego etapu.
Dla każdego zadania opracowano pomoc, w
której jest informacja jak należy
rozwiązywać dane zadanie.
Zadania podzielono na dwie grupy: 1)
Zadania łatwiejsze - rozwiązanie zadania
polega na dokonaniu analizy treści zadania
(znalezienie danych, szukanych)
przeprowadzeniu pewnych obliczeń 2) Zadania
trudniejsze, w których trzeba wykazać
się myśleniem. Często zadania te są prostsze
obliczeniowo, ale ich rozwiązanie nie jest tak
bardzo schematyczne. Ich rozwiązywanie
przyczynia się do głębszego zrozumienia pojęć
etc.
Na każdym etapie rozwiązywania zadania
zbierane są informacje, jak uczeń radzi sobie
w tym etapie (np. czy dobrze wyszukuje dane,
szukane, czy prawidłowo zapamiętuje wartości
danych, czy prawidłowo oblicza wyniki etc.)
Po rozwiązaniu zadania prezentowany jest
raport, określający, jak uczeń radził sobie w
tym zadaniu i nad czym musi jeszcze
pracować.
5. Dyskalkulia dla gimnazjum II
- Obliczanie wartości wyrażeń – dla
zadanego wyrażenia i wartości zmiennych uczeń
oblicza wartość tego wyrażenia np.: Oblicz
wartość wyrażania 10x+3y dla x=8 i y=9.
- Redukowanie wyrażeń podobnych – W
zadanym wyrażeniu uczeń ma dokonać redukcji
wyrazów podobnych np.
2a+(-3)b+(-5)a+(-2)b=-3a-5b
- Wyłączanie przed nawias – Uczeń ma
zamienić sumę na iloczyn poprzez wyciągnięcie
wspólnego czynnika przed nawias np.:
35a+25b = 5(7a+5b)
- Mnożenie jedno i dwumianów –
Uczeń ma wykonać mnożenie typu
a(b+c) (a+b)(c+d)np:
5(a+3)=5a+15
- Sprawdzanie, czy dana liczba spełnia
równanie – Uczeń podstawia daną
liczbę do równania i sprawdza, czy
liczba ta spełnia to równanie np.:
Sprawdź, czy liczba -0.4 spełnia
równanie: 10x+11=5x+9
- Rozwiązywanie równań –
równania typu ax+b=c
ax+b=cx+d np.: 2x+1=3 2x+1=x+1
- Zadania tekstowe opierające się na
rzeczywistych problemach z życia codziennego
dostosowane do potrzeb uczniów z
dyskalkulią. Zadania inspirowane postulatami
terapeutów i nauczycieli, którzy
pracują z uczniami z dyskalkulią.
Dodatkowo program zawiera prezentacje:
- o korzystaniu z programu
- o wyrażeniach
- równaniach
Każdy rodzaj zadania posiada pomoc
6. Dysortografia (program)
Program złożony z trzech części. Zawierają
one kolejno materiał dydaktyczny z zakresu
pisowni ó/u, rz/ż, ch/h. Zastosowane
rodzaje prezentacji (m.in. przepisywanie,
podpisywanie obrazków, pisanie ze
słuchu, uzupełnianie zdań) są dostosowane do
pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami
w nauce. Program jest wzbogacony o ćwiczenia
na materiale niewyrazowym (układanie z puzzli,
porównywanie ciągów, znajdowanie
obrazków niemających par),
których celem jest m.in. ćwiczenie
pamięci krótkotrwałej,
współpracy półkul mózgu
itp. Użycie programu pozwala uatrakcyjnić
uczenie się ortografii, jak również
pozwala znacznie odciążyć nauczycieli i
rodziców w pracy z uczniem. Warto
dodać, iż z programów mogą korzystać
również uczniowie niemający
dysortografii lub dysleksji, którzy
chcą poprawić umiejętność poprawnego pisania.
Program zawiera 348 ćwiczeń. Zakres materiału
jest skorelowany z zeszytami ćwiczeń Pani mgr
Zdzisławy Saduś w zakresie pisowni ó/u,
rz/ż, ch/h. Ćwiczenia można drukować co daje
możliwość ćwiczenia ręcznego pisania.
7. Matematyka
Rodzaje ćwiczeń:
- Liczenie (dziecko liczy, komputer -
lektor - wymawia kolejne liczby. Dokładne
określanie błędów: nie policzono
wszystkiego, niektóre elementy
policzono 2 razy. Możliwa demonstracja
liczenia przez komputer (komputer liczy sam)
liczenie jednakowych elementów,
różnych elementów (prostokąty i
elipsy), wybranych elementów (np. tylko
prostokąty).
- Maszyny liczące (tak, jak literaturze)
(dodające, mnożące, wersja łatwiejsza i
trudniejsza ) takie tabelki z łukiem na
górze, który symbolizuje
działanie. Dany jest rodzaj działania
(dodawanie lub mnożenie).
- Gra pełna pułapek (geometryczna
interpretacja liczby (jako odległości) oraz
dodawania i odejmowania.
- Statki (nowa wersja) komputer realizując
podaje nr pola zawierający się od 1..100, W
kolejnych rzędach są pola od 1..10, 11-20,
21-30, itp. Uczeń musi określić pole, w
które strzela komputer. Prezentacja
wymaga liczenia oraz ćwiczy liczby 2-cyfrowe
(wprawka do systemu pozycyjnego).
- Porównywanie długości
odcinków.
- Porównywanie wielkości figur na
płaszczyźnie.
- Układanie figur geometrycznych z
elementów.
8. MNBT - Matematyka nie musi być
trudna
Program przeznaczony jest dla
uczniów szkoły podstawowej ze
specyficznymi trudnościami matematyki.
Podstawowe rodzaje ćwiczeń: klasyfikacja,
słowne zapisywanie liczb, zaznaczenie liczb na
osi liczbowej. Interpretacja sumy i
różnicy na osi liczbowej. Rysowanie
kwadratów o zadanym boku (długość boku
jest liczbą naturalną), zadanym polu (będącym
kwadratem liczby naturalnej), i zadanym
obwodzie. Rysowanie kwadratu o polu mniejszym
(lub równym, większym) od wzorca
(ćwiczenie relacji większości mniejszości).
Rysowanie prostokątów o zadanych bokach
(długości boków są liczbami
naturalnymi). Rysowanie wybranego prostokąta o
zadanym polu, którego boki są liczbami
naturalnymi. Rysowanie wszystkich
prostokątów o zadanym polu,
którego boki są liczbami naturalnymi
(ćwiczenie tabliczki mnożenia). Ćwiczenia z
zakresu dziesiątkowego systemu pozycyjnego
(przestawianie liczby zgodnie z semantyką tego
zapisu np. 2346 = 2*1000+3*100+4*10+6*1).
Równania z kratką, w którą
uczeń ma wpisać brakującą liczbę. Rodzaje
działań: dodawanie, odejmowanie, mnożenie.
Wszystkie działania są wykonywalne w zbiorze
liczb naturalnych. Proste równoległe,
przecinające się, prostopadłe.
9. Ćwiczenia na materiale niewyrazowym II
Program dla dzieci młodszych klas szkoły
podstawowej przeznaczony do terapii dysleksji
i dysortografii. Zakres materiału:
- pismo obrazkowe,
- zapamiętywanie kolejności ułożenia
podobnych elementów,
- obwodzenie liter p P, b B, g G, d D,
- znajdowanie znajdowanie różnic na
obrazkach,
- znajdowanie zadanych obiektów na
obrazkach,
- układanie figur geometrycznych z
rozsypanych elementów,
- dobieranie brakującego elementu do
układanki geometrycznej,
- układanki z puzzli.
10. Program Pisownia ĄĘ I
Program wspomaga naukę zagadnień związanych
z pisownią ą, ę po spółgłoskach
miękkich, zmiękczonych, j, l, ł, cz, sz, ż, w
bezokolicznikach zakończonych na -ić, -yć,
-eć, w wyrazach typu wąż węże (wymiana ą:ę),
w wyrazach z ch.. A zakres materiału jest
skorelowany z zeszytem ćwiczeń autorstwa mgr
Z. Saduś "Zeszyt ćwiczeń do nauki
ortografii ą ę" wydanej przez Wydawnictwo
Oświatowe Promyk w Opolu. Program zawiera 134
ćwiczenia. W ćwiczeniach zastosowano
oddziałujące na analizatory wzrokowy i
słuchowy.
11. Pisownia ą, ę, om, on, em, en cz.
II
Materiał zawarty w tym programie obejmuje
pisownię ą, om, on, ę, em, en: w
końcówkach form deklinacyjnych, w
końcówkach form koniugacyjnych, w
cząstkach ął, ęł, ęl, w zakończeniach -ąć,
-ąc, -ąwszy, itp., w zaimkach przysłownych i w
innych wyrazach. Zakres materiału jest
skorelowany z zeszytem ćwiczeń autorstwa mgr
Z. Saduś "Zeszyt ćwiczeń do nauki
ortografii ą ę" wydanej przez Wydawnictwo
Oświatowe Promyk w Opolu.
12. Podstawy matematyki wczesnoszkolnej i
tabliczka mnożenia
Program przeznaczony jest dla
uczniów młodszych w przedziale 1-3.
Celem programu jest ułatwienie nabycia
podstawowych kompetencji do nauki matematyki w
szkole, usprawnienie operacyjnego rozumowania,
ćwiczenie podstawowych działań przez ucznia
oraz opanowanie i ćwiczenie tabliczki
mnożenia. Rodzaje prezentacji:
- liczenie elementów w zbiorze (dla
różnych zakresów do 10, do 20,
itp),
- ćwiczenie dodawania wraz z jego
reprezentacją ikoniczną (dla różnych
zakresów),
- ćwiczenie mnożenia wraz z jego
reprezentacją ikoniczną (dla różnych
zakresów),
- porównywanie długości,
- liczenie elementów na
obrazkach,
- zapamiętywanie ciągów,
- nauka tabliczki mnożenia w oparciu o
przystosowaną do tego celu grę w statki.
13. Spółgłoski miękkie
Program przeznaczony jest dla dzieci
młodszych klas szkoły podstawowej w przedziale
1-4. Jest skorelowany ze skryptem A.
Omiecińskiej i Z. Saduś. Obejmuje pisownię
głosek miękkich zapisywanych
literami: si, s, ś; ci, c,
ć; zi, z, ź; ni, n, ń; dzi, dz,
dź
Zastosowane formy prezentacji:
przepisywanie,
pisanie ze słuchu,
uzupełnianie zdań i związków
wyrazowych,
podpisywanie obrazków.
Ponadto program zawiera ćwiczenia dodatkowe
polegające między innymi na:
- łączeniu punktów w litery,
które z kolei tworzą wyrazy
- tworzenie schematów
przedstawiających pisownię
- układanie wyrazów z pomieszanych
liter
14. Ćwiczenia na materiale niewyrazowym
Celem programu jest ćwiczenie analizatora
wzrokowego, pamięci krótkotrwałej i
koordynacji ręka – oko zrobiony jest na
10 poziomach trudności. Zastosowano takie
formy prezentacji jak:
- porównywanie ciągów
niewyrazowych opartych na literkach: p b g
d
- przepisywanie znikających ciągów
niewyrazowych
- sortowanie ciągów niewyrazowych do
tabelek
- sortowanie cyfr do tabelek
- szukanie obrazków bez pary
- leniwe ósemki (tor samochodowy w
kształcie leniwej ósemki- uczeń jeździ
samochodzikiem po torze)
- porównywanie kolorowych mozaik.
15. FOXE TESTORT 2012
System FOXE TESTORT 2012 – służy do
przeprowadzania testów ortograficznych.
Umożliwia on badanie znajomości reguł
ortograficznych, pamięci wzrokowej,
sprawdzanie znajomości wyrazów o
pisowni niemotywowanej czyli wyrazów z
list.
Pomysł ćwiczeń i niektóre przykłady
w systemie zaczerpnięto z książki Pani Z.
Saduś pt. „Jak pomóc uczniowi w
nauce ortografii”.
Aplikacja nauczyciela zarządza systemem,
zbiera informacje na temat testów
wykonywanych przez uczniów.
Aplikacja ucznia służy bezpośrednio do
wykonywania testów przez ucznia.
16. Lista wyrazów z ó
niewymiennym
Program Lista wyrazów ó
niewymiennym przeznaczony jest dla dzieci
młodszych oraz tych, które mają
trudności z zapamiętaniem pisowni
wyrazów o pisowni nie motywowanej.
Prezentacje są tak dobrane, żeby dziecko nie
nudziło się ćwicząc pisownię. Przede wszystkim
dziecko ćwiczy łączenie obrazków z
wyrazami, następnie podpisuje te obrazki
przechodząc do kolejnych prezentacji,
które mają na celu dalsze utrwalanie
pisowni takich wyrazów jak np
chór, córka, czółno,
góra itp.
17. Lista wyrazów z rz na końcu
Program przeznaczony jest dla dzieci
młodszych oraz tych, które mają
trudności z zapamiętaniem pisowni
wyrazów o pisowni nie motywowanej.
Prezentacje są tak dobrane, żeby dziecko nie
nudziło się ćwicząc pisownię. Przede wszystkim
dziecko ćwiczy łączenie obrazków z
wyrazami, następnie podpisuje te obrazki
przechodząc do kolejnych prezentacji,
które mają na celu dalsze utrwalanie
pisowni takich wyrazów jak np.
egzemplarz, formularz, ołtarz, twarz, kołnierz
itp.
18. Lista rz w środku
Program ma na celu nauczenie dziecka
pisowni niemotywowanej, czyli tych
wyrazów, których trzeba się
nauczyć na pamięć. Przeznaczony dla dzieci
młodszych oraz tych, które mają
trudności w zapamiętaniu pisowni
niemotywowanej np barbarzyńca, korzeń,
porzeczka itp.
19. Lista rz na początku wyrazu
Program Lista rz na początku wyrazu ma na
celu nauczenie dziecka pisowni niemotywowanej,
czyli tych wyrazów, których
trzeba się nauczyć na pamięć np. rząd, rzecz,
rzeka, rzepak itp.
20. Ćwiczenia na materiale niewyrazowym
3
Program terapeutyczny przeznaczony dla
dzieci z problemem dysleksji, dysortografii.
Ćwiczenia na różnych poziomach
trudności. Ciekawe prezentacje uatrakcyjnią
pracę z dzieckiem dyslektycznym.
21. Ćwiczenia na materiale niewyrazowym 4
Program jest przeznaczony do terapii
dysleksji dla dzieci starszych klas szkoły
podstawowej i zawiera następujące
prezentacje:
sześcian i jego siatki, orientacja w
przestrzeni trójwymiarowej,
odczytywanie godzin z zegarów,
które znajdują się w różnych
położeniach, znajdowanie par obrazków,
filety (cięte obrazki), pismo obrazkowe,
układanie figur płaskich z rozsypanych części,
puzzle.
23. Dysortografia 2013 Złota edycja (bez
obsługi tablic interaktywnych)
Tylko zastosowanie oprogramowania
wytworzonego do współpracy z tablicą
interaktywną gwarantuje wykorzystanie
wszystkich możliwości tej tablicy w procesie
nauczania i znacząco ułatwi pracę
nauczycieli.
Nasz system jest naprawdę skuteczny,
ponieważ zawiera bardzo obszerny materiał z
zakresu pisowni ó/u, rz/ż, ch/h oparty
o zeszyty ćwiczeń opracowane przez mgr Z.
Saduś, które stały się de facto
standardem w pracy z uczniem z dysortografią i
zdobyły uznanie bardzo wielu
specjalistów. Oznacza to, iż decydują
się Państwo na sprawdzone i uznane
rozwiązanie. Nasz program zawiera różne
rodzaje ćwiczeń dostosowane do różnych
stylów uczenia się uczniów, jest
więc odpowiedni praktycznie dla każdego
ucznia.
- Ćwiczenia analizatora wzrokowego oparte o
techniki szybkiego czytania.
- Pisanie ze słuchu, zagadki, obrazki,
sprawdziany, przepisywanie, uzupełnianie.
- Możliwość ręcznego wyboru ćwiczeń.
- Możliwość drukowania niektórych
ćwiczeń.
- Bogata pomoc i zasad pisowni ó/u,
rz/ż, ch/h.
Materiał merytoryczny 348 ćwiczeń. Materiał
jest skorelowany z zeszytami ćwiczeń mgr
Zdzisławy Saduś. Obejmuje on całość zagadnień
związanych z pisownią ó/u, rz/ż,
ch/h.
24. Gra Zeta w krainie trudnych
wyrazów
Gra labiryntowa, w której tytułowa
Zeta, czarownica na miotle, porusza się w
labiryncie i strzela do pojawiających się
wyrazów zgodnie z poleceniem.
Zakres materiału: wyrazy z
"ó" motywowanym i
niemotywowanym, wyrazy z "h" na
początku z listy, wyrazy z "h" w
środku z listy, utrwalanie wyrazów z
listy z "ó", utrwalanie
wyrazów z listy z "rz" na
początku, wyrazy z "rz" na początku
z listy i z "ż", wyrazy z
"rz" w środku z listy i
"rz" wymiennym na "r",
wyrazy z listy z "rz" na końcu,
wyrazy z „ch” na początku i wg
zasad, wyrazy z „ch” w środku i wg
zasad.