Realizatorzy filmu wskazują, że
niebezpieczeństwo uzależnienia dotyczy nie
tylko młodzieży pochodzącej z rodzin
patologicznych. Przedstawione scenki to
sytuacje, które często są początkiem
końca.
Film podpowiada nauczycielom, jak zaaranżować
klasową dyskusję i wykorzystać sfabularyzowany
materiał (do filmu dołączono przewodnik
metodyczny). Świadectwo narkomana leczącego
się w ośrodku jest dla nastolatków
bardziej przekonywujące niż inne formy
dydaktyczne. Alternatywne zakończenia
fabularyzowanych scenek wzmacniają postawy
asertywne wobec namawiających do brania
rówieśników.
Kilka ważnych sentencji ukazanych na ekranie
- to niewielka, ale bardzo ważna dawka
morałów. Film nie jest przeładowany
wywodami specjalistów, ale pobudza do
refleksji i własnych przemyśleń.
Realizatorami są młodzi filmowcy, co
odczuwamy w argumentacji skierowanej do
nastolatków. Film jest rodzimej
produkcji, a bohaterami są rówieśnicy
naszych wychowanków.